SELAMAT TAHUN BARU MASIHI

Selamat sejahtera semua. tak kira Muslim or non muslim. Dah masuk tahun baru masihi 2011 rupanya. Ana baru balik dari mengedar risalah di bandar yang penuh sesak orang tadi, semua nak sambut tahun baru masihi katakan...dalam suasana hujan renyai-renyai ana dan sahabat-sahabat redah juga dalam lautan manusia untuk menyampaikan sedikit 'cenderahati' sempena tahun baru yang tiba.


Alhamdulillah kebanyakan yang didatangi ana, memberikan respon yang baik. Tak kurang yang hanya masam sahaja muka mereka. Tapi tugas sebagai daie, mana mengira suka atau tidak mad'u pada hal yang ingin disampaikan. Sebelum ana menyampaikan risalah, kami berkumpul di rumah anak yatim (untuk melawat dan jumpa adik-adik yang sangat baik!). Beberapa jam sebelum itu, ana ke kedai buku feveret untuk membeli beberapa buku-buku yang hendak dijadikan rujukan. Kali ini buku yang tebal-tebal (ala-ala kitab) menjadi pilihan.



Baiklah..ana harap tahun baru ini kita menjadi hamba yang soleh, solehah. kita menjadi Hamba yang dicintai oleh Allah.. yang tidak pernah kalah dan leka dengan dunia....amiin...

No comments:

Post a Comment