Malaysia menang 3-0


Salam 'alaik semua...sekarang sudah lewat. Jam menunjukkan pukul 12.52 pagi, 27 dis 2010. Tadi di kafe kampus, riuh rendah pelajar lelaki yang fanatik bola meraikan kemenangan bergaya Malaysia ke atas Indonesia dalam perlawanan bola sepak.


Ana tak adalah fanatik bola sepak tapi cuma sengaja menulis entri ini sebagai tanda mengikuti perkembangan semasa negara. Ana terbaca harakahdaily sebentar tadi, itu yang tahu. Seperti dalam ulasan harakahdaily, ia menyatakan gol dihasilkan atas jaringan oleh Safee Sali pada minit ke 60 dan 72. Manakala Asaari Shamsudin pada minit ke 67.


Diharapkan tiada perbuatan "hooliganism" dalam perlawanan tadi dan yang akan datang khabarnya akan diadakan di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta.
Bercerita tentang permainan bola sepak, benarkah permainan bola sepak ini adalah dicipta oleh orang kafir bersempena dengan peristiwa menyayat hati di Karbala?Yang mana cucu Rasulullah saw, saidina Husain yang dipenggal kepalanya dan disepak...benarkah?? sesiapa yang ada info dan maklumat kukuh tentang sejarah bola sepak bolehlah share di blog ana...sama-sama kita sebarkan ilmu..
wallahu'alam.

No comments:

Post a Comment