three musketeers....


Mungkin antum semua pernah terbaca tentang kisah three musketeers ni dimana-mana sama ada di perpustakaan ataupun memiliki koleksi english books sendiri, kan? ataupun tak pernah lagi mendengar tentangnya?

Ana tak tahu sama ada ini watak lagenda atau ianya cerita benar tapi buku ni sangat menarik minat ana sewaktu mula-mula memilikinya. Ana jarang memiliki buku-buku inggeris klasik begini sebenarnya....watak dalam buku ada tiga pahlawan atau panglima iaitu arthos, porthos dan aramis. mereka berjuang dan memperoleh kemenangan.. hebat! tapi hebat lagi panglima dan tentera Islam yang berbekalkan semangat, iman dan tawakal yang tinggi walaupun bersenjatakan alatan yang tidak canggih..

Sengaja mahu berkongsi serba sedikit cerita tentang buku itu, kalau sesiapa yang tak pernah baca cubelah jadikan ianya bacaan ringan sekadar menambahkan pengetahuan tentang English......buku itu dah lama dibeli ketika ana tingkatan 3 tapi sejak akhir2 ni teringat pula..mgkin ada sedikit kaitannya dengan ana dan sahabat2 di sini.....

No comments:

Post a Comment