PWTC! I'm Coming!~~



 بسم الله والحمد لله

Dua hari lagi!



 Buat pembaca setia buku-buku apa pun genre nya, serbu PWTC start 24 Mei ini selama 2 minggu ini. Event penting setiap tahun untuk student2 macam aku. Tahun lepas berpeluang pergi ke sana beberapa jam sahaja, dan yang sedihnya dapat capai dua buku je. Buku yang di target memang sold out! 

Tahun ini memang ada beberapa buku yang nak beli. Tak sengaja nak menambah koleksi dan memenuhkan rak dalam 'perpustakaan kecil' ku di rumah. =D 

Tada! Buku first yang nak direbutkan ialah buku ini. Buat motivasi diri dan menginsafi diri sebagai hamba kepada pencipta Maha Hebat, Allahu rabbi,



Mempersembahkan buku kedua, berkaitan pengalaman doktor menyelamatkan pesakit dalam gawat natural disaster. Antara buku-buku yang ku pilih menjadi bahan bacaan harian ialah buku seperti ini. Ia pengalaman manusia, yang di takdirkan berbeza dengan ku. Tolonglah jangan habis......(!_!) 



Sebenarnya ada buku lain yang nak beli time pesta buku nanti tapi......dah pun terbeli lebih awal (tak dapat menahan diri untuk membacanya) bila tengok je buku tu berderet di MPH bookstore.....



ni dah beli lebih awal~





Yang ni dia bukunya! ~


Bagiku ia sebuah gabungan tarian pena doktor-doktor hebat! Siapa kata mereka tidak boleh berkarya? Allah swt juga berikan mereka ruang dan peluang untuk menulis secebis dari ribuan pengalaman berharga mereka dalam mendepani manusia yang diuji dengan ujian kesakitan. Teringat kata-kata di dalam 99 cahaya di langit eropah :
 " Islam, bukan hanya tentang jalan yang kita pilih, tapi juga jejak yang kita tinggalkan. Peradaban Islam itu dibangun dengan karya, kreativitas untuk meraih redhaNya, bukan dengan simbol semata..."

So, jom semua kita memeriahkan pesta buku tahun ini. Tak dapat datang hari first, boleh datang hari last. Better late than never! :-)


No comments:

Post a Comment