Jalan Sehala....NO TURNING BACK!

بسم الله الرحمن الرحيم




Masa berputar begitu cepat akhir-akhir ini ku rasakan. Mungkin orang lain juga merasakannya atau tidak. Tup Tup sudah masuk akhir bulan April. Bulan depan Mei bakal menjengah, in shaa Allah dan ini bermakna semester dua masterku bakal melabuhkan tirainya. Jika semuanya berjalan dengan baik, in shaa Allah aku juga bakal memulakan fasa berat dalam penulisan tesisku. Robbi yassir wala tu'assir, robbi tammim bil khoir! Doakan aku cekal, sahabat2!

Aku cuba memandang ke belakang. Melihat sepupu kecilku menggalas beg mereka ke sekolah rendah dan menengah membuatkan aku melihat diri sendiri. Rupa-rupanya telah aku lalui pembelajaran yang memenatkan, tapi belum ku hentikan sehingga kini. Banyak sudah pengorbanan yang ku lakukan; wang ringgit, hati dan perasaan, serta macam-macam. Alhamdulillah, bersyukur. Terima kasih juga buat yang mendoakan. Selalu juga aku meluahkan pada umi dan abah untuk berhenti menyambung pelajaran tatkala ujian datang, tapi bila mengingatkan cita-cita besar yang ku impikan, meringankan kaki ini melangkah. Penat, tapi berbaloi! Kini tak sabar menghabiskan baki-baki pengajian untuk melangkah ke fasa seterusnya. 

Buat 4 sahabatku yang bakal mendirikan rumah tangga pada tarikh yang sama iaitu 31 Mei, barakallahulakuma wajama'a bainakuma fi khoir (teringat lagu maher zain pulak!) Sabar dan toleransilah dalam menghadapi cabaran kalian untuk mengemudi bahtera perkahwinan. Doakanku jugak~~~


Untuk yang berputus asa dan mengeluh,

Jangan pandang ke belakang, teruskan mara melangkah. A journey of thousand miles begins with a single step. You can do it!

Smile.

No comments:

Post a Comment