CINTA MUSIBAH!!

Salam 'alaik semua..moga-moga semuanya dalam lindungan dan rahmat Allah swt..ana sibuk sangat sejak pulang dari KL hari tu..ada ujian dan aktiviti persatuan, di samping berjuang..beberapa hari lepas ada muzakarah individu yang ana dan sahabat buat sehingga pukul 12 malam juga lah. wah! ana rasa muzakarah yang sangat membina dan dapat disimpulkan bahawa setiap manusia tak lepas dari masalah dan kesalahan..oleh itu teguran dan nasihat haruslah dijadikan makanan harian supaya kesilapan tidak dilakukan..
Sejak akhir2 ini juga ana rasa sedih yang teramat kerana beberapa sahabat ana yang terlalai dek cinta. Ada juga muslimin yang bertanya ana tentang cinta lantas ana menjawab "pentingkan cinta Allah dahulu kerana jika cinta manusia hilang,ia akan ada ganti tapi di saat cinta dan kasih makin hilang tiada tuhan selainNYA..." ingatlah sahabat semua..adakah kita sanggup mengabaikan kasih Allah yang tak bertepi demi meraih cinta manusia yang tak seberapa?? Penting sangatkah menghargai manusia yang mengarahkan diri kita ke arah dosa??
Kerana cinta yang tak terbatas dan melanggar syariat Islam, kita lihat pelbagai masalah yang semakin memburuk contohnya kelahiran anak luar nikah, pembuangan bayi, pengguguran janin, dan penzinaan yang sangat membimbangkan! anak2 yang lahir itu bukan berdosa tapi ibu bapa mereka yang bersalah...astaghfirullah!!! Tolonglah sahabat sekalian, ana berpesan pada diri ana juga..jika tidak dapat menahan cinta itu maka kahwinlah...ada jalan yang halal disarankan agama...
ana tersangat sedih apabila melihat sahabat sendiri hanyut dek penangan cinta yang berlatarkan hanya nama persahabatan pada mulanya..bersahabat tidak salah, menyukai orang juga tidak salah tetapi jika melanggar panduan agama itu sangat salah...takut sangatkah jika orang yang kita suka akan benci pada kita kerana kita memilih untuk meraih cinta Allah swt? usah takut atau sedih...la tahzan! Allah swt akan gantikan yang lebih baik dan Allah swt akan memegang dan memandu kita ke jalan yang baik serta terpelihara...berdoalah kepada Allah swt, seseungguhnya Dia akan kabulkan...
"ya Allah..jika dia itu memang jodohku maka dekatkan lah hatiku dan dia dalam jalan dan redha Mu....tapi jika dia bukan jodohku maka jauhkan dia dariku sejauh mungkin sehingga aku terlepas dari cengkaman kelalaian cinta...jika tiada jodohku di dunia ini, maka berikanlah aku jodoh di akhirat dan peliharakan aku di dunia ini dari segala kejahatan serta kemaksiatan...."

No comments:

Post a Comment