Yang Terbaik

BISMILAH WALHAMDULILLAH WALLAHUAKBAR,


Selawat dan salam buat kekasih hati Rasulullah saw, keluarga baginda, para sahabat dan semua para pejuang mata rantai perjuangan menegakkan Islam, menegakkan kebanaran.




Bersempena demam peperiksaan di hujung tahun 2016 ini, khas buat adik-adik yang berperang dengan SPM, STPM, ujian akhir tahun dan final exam IPT (ada lagi tak exam lain yang tak sebut?) di seluruh negara, semoga berjaya kepada semua! Musim sebegini teringat kata-kata murabbi di Jordan dulu, Dr. Ust Anhar Opir :

" kenapa bila kita mampu untuk menjadi yang terbaik, kita tidak mahu menjadi yang terbaik?"  


Ketika ini saya terfikir, setiap orang sebenarnya mempunyai potensi utk berjaya, namun jika ia tidak disertakan dengan kesungguhan, doa, tawakal, usaha yang berganda dan ke'tamak'an untuk merebut ilmu tidak mungkin seseorang dapat menjadi yang terbaik. Manusia dikurniakan akal dan kemampuan yang makhluk lain tidak ada, wajarlah golongan yang terbaik ini memimpin dunia dan menjadi khalifah. Namun, jika keistimewaan dan anugerah ini tidak diguna sebaiknya, martabat golongan manusia ini lebih buruk daripada makhluk yang lain.


Be the best, beat the rest!
Berusaha menjadi yang terbaik kerana kita berhak menjadi yang terbaik~


15 safar 1438. Malam Isnin.





No comments:

Post a Comment