amanah yang bakal dilepaskan


Salam semua...alhamdulillah syukur di atas segala nikmat dan segala ujian yang diberi. Setelah melalui setahun memegang amanah menguruskan organisasi bagi tujuan kemasyarakatan, banyak yang ana dan sahabat-sahabat belajar. Kadangkala apa yang berlaku itu tidak terfikir oleh akal dangkal ini. Walaupun setiap masa berwajah serius (sampai ditakuti orang), tapi alhamdulillah ana masih lagi mesra dengan setiap sahabat yang datang ke bilik untuk mengadu, membincangkan masalah dan macam-macam lagi.

Hari selasa depan merupakan hari akhir tugasan ana. Walaupun sudah jadi mantan (mundar-mandir tanpa jawatan ) tapi ana akan ambil tahu juga hal-hal siswi ni.Insya Allah. Banyak juga kenangan yang indah2 sepanjang masa itu. Ana lihat di kampus masih kurang siswa/siswi yang cakna dengan hal masyarakat. Dengan aktiviti kemasyarakatan dapat melahirkan sikap prihatin dan belas ihsan. Yelah, selalu tengok orang susah kan..

oklah, selamat bertugas kepada semua yang telah dilantik..jalankan amanah kerana Allah, jangan salah guna dan akhir sekali tegakkan Islam di kampus kita! wallahu'alam....

No comments:

Post a Comment