mencari lailatul qadr.....



salam ramadhan semua.....ramadhan kareem,Allahu akram..rasa rindu sangat pada laman blog ana yang dah hampir sebulan tak ada new post..asifah jiddan! banyak sangat program dan ujian dalam sebulan ramadhan ini..letih tak terkata!


Peluang mencari lailatul qadr di akhir2 ramadhan ini buat ana rasa ketakutan kerana kesibukan memanjang dan kekusutan masalah yang berlaku...risau apabila malam-malam berharga ini ana akan terleka dan lalai dalam mencari pahala..bertuah sungguh apabila bertemu denganmu ya lailatul qadr (bukan orang nama laila..=) )Pelbagai peristiwa hebat yang berlaku malam itu antaranya para malaikat akan turun ke bumi dan banyak juga peristiwa pelik terjadi yang hanya dapat disaksikan oleh insan2 pilihan Allah swt...ketenangan malam itu tersangatlah lain dan sesiapa yang beribadah ketika itu mendapat ganjaran yang banyak...Allahuakbar!

Ayuh,para pejuang agama Allah! mari bersama mencari malam yang dinanti...kenikmatan beribadat dan kelazatan mengalunkan zikir dan al quran ada di waktu itu..janji Allah swt itu pasti!!

No comments:

Post a Comment