al-fatihah buat sahabat kita, NUR!

Bismillah walhamdulillah wallahuakbar..

Minggu lepas bertepatannya hari selasa 3hb disember 2013, kami warga universiti digemparkan dengan berita salah seorang sahabat kami (warga jordan) telah dibunuh dengan tragis dan kejam. Beliau (almarhumah Nur) merupakan pelajar tahun tiga kuliah syariah dan juga pelajar pintar. Sumber mengatakan beliau yang dalam perjalanan pulang ke rumah menaiki bas telah dibunuh dengan kejam sebelum mayatnya diletakkan ke dalam sebuah bas mafraq-zarqa'. Setelah 6 jam siasatan oleh pihak polis, maka seorang konduktor bas berusia 22 tahun ditahan oleh pihak polis kerana disyaki melakukan pembunuhan tersebut.

Pagi tadi, di hadapan kuliah syariah telah berhimpunnya hampir keseluruhan mahasiswa/siswi untuk melakukan solat ghaib untuk almarhumah. Sedikit ucapan telah diberikan oleh rois jamiah, rois kuliah dan wakil pelajar. Kempen-kempen kesedaran juga berlegar di sekitar jamiah.

~ selamat beradu dengan tenang sahabatku Nur! meskipun perkenalan denganmu singkat, namun ilmu yang diberi tidak pernah luput, in shaa Allah! ~

:: rest in peace! ::

== berhatti-hati semua walau di mana sahaja berada ==

No comments:

Post a Comment