menghitung hari



Salam 'alaik....semua sahabat-sahabat.semoga semuanya berada dalam keadaan sihat dan di bawah naungan Allah! Alhamdulillah, surat tawaran dah sampai minggu lepas. Kini, ana menghitung hari untuk jadi anak perantauan pula. Inilah jalan yang ana pilih demi menuntut ilmu dan menggilap mutiara iman yang semakin pudar. Ramai yang bertanya kenapa ana pilih ke luar negara? di malaysia ini tidak boleh mencari imu kah? ana sekadar tersenyum untuk menjawab persoalan mereka.

Mungkin ini jalannya Allah beri untuk ana mengenal Dia dan menginsafi diri sambil menuntut ilmu. Kita merancang, Allah merancang, tapi sebaik-baik perancangan itu adalah perancangan Allah..ana menerima dengan hati yang lapang, semoga ada hikmahnya. Yang paling mencabar hati dan perasaan adalah flight bertolak 7hb sept (time raya lagi), kemudian 9 hb sept kakak sepupu ana walimah, 16hb sept (hari lahir abang ana pula) 20hb sept pula konvo ana (sedihnya)..dan ana akan keseorangan waktu ke sana nanti...!memanglah ana akan menumpang rombongan student lain tapi ana sahaja yang akan ke universiti itu. Semua student rombongan lain akan ke universiti yang lain..


Mohon doa dari sahabat-sahabat ye...semoga perjalanan ana selamat dan dapat menuntut ilmu Allah dengan baik...

2 comments:

  1. insyaallah, tahniah ukht Basyirah, dapat juga dia ke Jordan. Al-Bayt, dgr nasihat ustazah, bawak bnyk perencah hehe ^_^

    p.s: adik bati, adik usrah...tekala

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum.... kak ainul dh selmat smpai kat jordan ke :) alhamdulilah... harap akak dalam keadaan baik2 je kami disini sangat merindui akak :)) semoga akak... mendapat ilmu yg bermanfaat.. mysara dan kak sayang kirim salam sayang.... we all love u very much... syg kak basyirah krana ALLAH :) RAJIN2 contak ye :)

    p/s: adik dakwah, adik usrati yg paling comel hehe :))

    ReplyDelete