ramadhan kian berakhir,semoga kita mendapat keampunan



salam 'alaik semua..setelah sekian lama tak mencoretkan sesuatu di blog,hari ini ada sedikit kelapangan..maaf ya sahabat-sahabat..ana berharap semuanya dalam keadaan sihat dan bertenaga menjalani ibadah ramadhan..walaupun dah lambat untuk mengucapkannya tapi ana mahu juga ucap.."selamat menyambut ramadhan.."

Dua fasa ramadhan kita semua tempuh, semoga setiap fasa kita raikan dan hargainya. Harap-harap juga ramadhan tidak membataskan kita untuk melakukan aktiviti seprti biasa. Yang paling penting dalam ramadhan ini adalah ia dijadikan pesta ibadah bukanlah pesta juadah...kini fasa ketiga ramadhan sudah sampai di pertengahan (hari ini 26 ramadhan). Rasa sedih untuk meninggalkan ramadhan tahun ini. Ya, mungkin juga ini ramadhan yang terakhir. Semoga kita akan berjumpa lagi dengannya pada tahun depan. Jadi ramadhan yang berbaki beberapa hari lagi ni eloklah jika kita manfaatkan sebaik mungkin..lagi-lagi 10 malam terakhir ni yang tersimpannya lailatulqadar yang penuh barakah..moga-moga kita mendapatnya.amiin.
Pada sahabat -sahabat yang ingin mulakan penghijrahan diri dari buruk ke baik, mulakan dalam bulan ramadhan dan pohonlah pada Allah supaya ia kekal sampai bila-bila..insya Allah doa kita akan dimakbulkan, lebih-lebih lagi doa orang yang berpuasa. Tiada yang lebih membahagiakan diri ini seandainya mendapat rahmat dan redhaMu,ya Allah rabbul 'alamin. Berdoalah di setiap ketika kepada Allah dalam bulan ramadhan ini.


Ya Allah...semoga pengakhiran ramadhan ini kami mendapat rahmatMu, redhaMu, keampunanMu, dijauhkan dari fitnah dunia, dijauhkan dari azab kubur dan seksa api neraka...sesungguhnya Engkaulah tuhan yang layak disembah dan diagungkan. Semoga hati kami sentiasa rindu dan cinta kepada Mu dan rasulMu serta perjuangan Islam yang ditinggalkan orang yang terdahulu...


sahabat-sahabat yang dikasihi kerana Allah......Ramadhan yang kian berakhir ini, semoga kita beroleh keampunan!

No comments:

Post a Comment