Tersedar sebentar


Salam perjuangan semua...semoga hari ini penuh dengan keazaman..di keindahan syawal ini mungkin ada yang terlupa peristiwa 15-18 September 1982 yang sepatutnya ingat sampai bila-bila iaitu tragedi SABRA DAN SHATILA..Peristiwa luka yang seharusnya dijadikan iktibar, salah satu tragedi yang menunjukkan betapa Islam sudah lemah, berpecah dan gagal mempertahankan antara satu sama lain..mereka tertipu dengan musuh yang hanya menunggu masa saja.


Setiap airmata dan darah mereka bernilai. Ayuh, goncangkan kemaraan zionis dengan tangan-tangan umat Islam. Walaupun sukar tetapi usaha kita pasti dikira oleh Allah swt. We're are not terrorists! Kisah Sabra dan Shatila yang sebenar kurang didedahkan kepada umum, hanya zahirnya sahaja dikupas. Salah satu pengalaman seorang sukarelawan yang datang ke kem itu menyatakan bahawa setiap jalan dipenuhi mayat yang tidak sempurna.tidak cukup anggota.


Tidak hanya berkata tapi lakukan sesuatu untuk menyelamatkan Islam dan saudara kita. Moga-moga setiap pagi yang kita lalui penuh dengan kebangkitan Islam. Allahuakbar..

No comments:

Post a Comment