dakwah tahun baru


Salam ukhwah semua.asifah jiddan seminggu tak update blog ni. Ana doakan sahabat2 sekalian sihat dan sentiasa dipayungi maghfirah dan rahmat Allah swt. Selamat tahun baru semua...tahun baru masihi.Semalam ana dan sahabat-sahabat pergi mengedar risalah tahun baru di bandar. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar, ana rasa teruja dapat mendekati para remaja yang berhibur untuk tahun baru..semuanya masih muda dan dalam usia lingkungan 13- 17 tahun. Aduh..sayangnya adik2 yang sepatutnya berada di rumah untuk persiapan ke sekolah boleh datang ke situ tanpa penjagaan ibu ayah.
Cintanya ana dan sahabat2 pada jalan dakwah ini. Pabila ana dekati mereka dan bertanya tentang mereka, ada yang kelihatan seperti tertarik pada kami. Ada juga yang mahu mengenali kami yang berada di jalan dakwah ini....tak kurang juga yang menolak untuk menerima risalah itu. Tapi kami semua tak berputus asa.
Kami pulang dari situ kira2 pukul 12 tengah malam. Ana tinggalkan remaja2 itu dengan harapan dan doa agar mereka tidak tersesat jauh. Semoga Allah swt memberikan mereka jalan. Lupa pula ana..semalam ada gerhana bulan.tapi semalam bulan indah benar.Subhanallah..Esok akan ada program lagi...doakan ana dan sahabat2 terus tetap dalam perjuangan ini walau apa pun yang terjadi..amiin....apa-apa pun selamat tahun baru.jangan lakukan perkara yang tak berfaedah ya.....dan umur kita pun bertambah....=)

No comments:

Post a Comment