DAIE, BERSABARLAH......




"...BIARPUN KITA BUKAN PEMULA RANTAIAN PERJUANGAN DAKWAH ISLAM, TAPI JANGAN KITA MENJADI PEMUTUS DAN PENGAKHIR RANTAIAN PERJUANGAN DAKWAH ISLAM....PASTIKAN DIRI KITA BERADA DI POSISI PENYAMBUNG MATA RANTAIAN ITU........"



Salam 'alaik.....semua sahabat-sahabiah yang berada di mana jua di dunia ini.Timur, barat, utara dan selatan....moga-moga dengan kehadiran insan seperti kalian dapat menyerikan lagi jalan-jalan dakwah yang berliku ini. Insya Allah.






Wahai para daie sekalian..



Mari kita renung kembali setiap detik dan perjalanan waktu kita menjadi seorang daie. Adakah sudah cukup langkah kita untuk mencapai redha Allah di akhirat kelak.? Bahagianya seorang daie yang cinta pada jalan dakwah. Dia sanggup bersusah payah untuk jalan yang dihindari ramai orang tapi dicintai Allah...sentiasa mengukir senyum walaupun penat dan lelah masih bersisa....alangkah bahagianya hidup seperti dia!






wahai para daie yang dicintai Allah,



Jangan putus asa mengikut langkah Rasulullah..Jangan pernah mengeluh di jalan ini kerna setiap gerakanmu di beri ganjaran oleh Rabbul 'izzati. Jika seorang mahu rebah, seribu yang akan memikul gagah! Hebatnya ukhwah kamu wahai para daie!jiwa kamu kuat kerna Allah.....jiwa kamu kuat kerana Rasulullah ......jiwa kamu kuat kerana Islam....





wahai para daie yang dirindui rasulullah,




Ayuh, bersiapkan diri kalian untuk meredah segala jalan-jalan yang ada di dunia ini bagi menyebarkan agama Allah....kalian sememangnya hebat!







~semoga kalian thabit di jalan perjuangan ini~

No comments:

Post a Comment